Vorige les
´Ik vond het supergaaf, en zal snel weer gaan surfen!´
"Het doel van vereniging Buitenspelen is om jongeren uit de stad kennis te laten maken met deze beleving en ze uit hun dagelijkse sleur te trekken."

Het doel

Het doel van vereniging Buitenspelen is om jongeren uit de stad kennis te laten maken met deze beleving en ze uit hun dagelijkse sleur te trekken. De jeugd spelenderwijs intensief laten bewegen in de natuur en daarmee respect voor de omgeving en elkaar bewerkstelligen. In de zee is iedereen gelijk en vorm je met je partner een surfteam. Hoe beter er wordt samengewerkt en geluisterd naar de instructies des te intenser word de beleving. De beloning voor een kind dat zijn eerste golf afsurft is onbeschrijfelijk!

Daarnaast zie je regelmatig vissen, krabben en zelfs de twee zeehonden die op Hoek van Holland wonen. De duinen en het strand zijn ook vol inspiratie om na het surfen iets creatiefs te gaan doen. Korren of het maken van zandsculpturen, T-shirts met zeedieren en schelpenkettingen maken en nog veel meer! Alles is mogelijk bij vereniging Buitenspelen.

Een tweede doel van Vereniging Buitenspelen is de interculturele jeugd van regio Rijnmond dichter naar elkaar toe te trekken en ze fit en gezond te houden. Door speciaal opgerichte programma’s worden jonge autochtonen en allochtonen samen de kunst van het surfen aangeleerd, waarbij jongeren die het minder hebben tegemoet worden gekomen. Het één zijn met de natuur en de competitie onderling zorgt voor een band tussen de bevolkingsgroepen en behoedt de deelnemers van gezondheidsproblemen als obesitas.

surfschool
"Het enige stukje natuur dat de meeste stedelijke jongeren in hun dagelijks leven zien is het lokale park. Dat park weegt lang niet op tegen de meerwaarde van een bezoek aan een omgeving die ook daadwerkelijk door de natuur is gecreëerd, zoals de kust."